Organisering av skoledagen

Mesteparten av undervisningen foregår i den samme gruppen, men vi tilrettelegger også ytterligere slik at klassegruppene gjerne deles i mindre grupper i løpet av skoledagen alt etter tilretteleggings- og oppfølgingsbehov for den enkelte.

Hver gruppe styres av et eget team bestående av lærere og miljøterapeuter som sammen har ansvar for den daglige undervisningen, tilretteleggingen og oppfølgingen i sin gruppe.

Skoledagen er delt inn i fem økter. Hvorav fire av økteneer 60 min og tredje økt er 45 minutter inkludert spising. Storefri er 25 minutter.
De praktisk estetiske fagene som bla bla bla er lagt til fjerde og fermte økt..

Ettersom vi er en fådelt skole der elever går i klassegrupper med elever fra varierende trinn, har vi valgt å fordele fagtimer over år. For ungdomstrinnet har eleven f.eks. musikk over tre år.

Som ledd i vår satsing på utvikling av sosial kompetanse, har vi satt av 45 minutter i uka der vi jobber konkret med sosiale ferdigheter og sosial kompetanse under ledelse av miljøterapeutene. Dette gjelder alle trinn.

Skoledagen starter kl. 0830 for alle elever og slutter kl. 1410 mandag til og med torsdag. Fredag slutter alle elevene kl. 1330.