Skolehelsetjenesten ved Voksentoppen skole

Helsesykepleier fra 01.10.2020 heter Siri Melvær Seierstad.

I utgangspunktet har Voksentoppen skole fått 10% stilling fra skoleåret 2019/2020. Stillings-prosenten er beregnet ut fra normtall hvor en ungdomsskole med 500 elever skal ha 100% stilling, og en barneskole med 330 elever skal ha 100% stilling. For Voksentoppen skole betyr dette 1/2 dag i uken.

Siri legger opp til å være til stede mandager fra kl 0900 - 1300.

Kontaktinformasjon:

Mail:    sirim.seierstad@bva.oslo.kommune.no

Foresatte til elever under 16 år og elever fra 16 år og oppover kan bruke helesenorge.no for å kontakte skolehelsetjenesten.

Slik gjør du:

• Logg deg inn på helsenorge.no
  • Hvis foresatt: Velg barnet det gjelder
  • Klikk på helsekontakter
  • Under helsekontakter finner du skolehelsetjenesten
  • Skriv en melding for å komme i kontakt med skolehelsetjenesten

Generelt om skolehelsetjenesten:

• Skolehelsetjenestens formål er i samarbeid med skolen å fremme god helse og trivsel, samt forebygge sykdom og skade. Denne tjenesten er en del av den lovbestemte helsetjenesten i kommunen.
  • Helsesykepleier har taushetsplikt
  • Skolehelsetjenesten tilbyr skolestartsamtaler til nye elever på skolen, samt relevant helseoppfølging på senere klassetrinn.
  • Skolehelsetjenesten tar i mot spørsmål og bekymringer fra barn og foresatte. Vi kan henvise barn og ungdom videre i samråd med foresatte.
  • Vi tilbyr barnevaksineprogrammet til alle elever

Les mer om skolehelsetjenesten på Oslo kommunes nettsider.