Skoleplattform Oslo for foresatte

For å logge deg på Skoleplattform Oslo som foresatt

• Klikk "Logg inn" øverst til høyre på skolens nettside
  • Velg "Foresatte"
  • Du logger deg på ved hjelp av ID-porten. Der kan du velge mellom flere alternativer for elektronisk ID, blant annet MinID, BankID eller BankID på mobil.

I Skoleplattform Oslo får du tilgang til Portalen (meldinger), itslearning (fag, timeplan, vurdering m.m.) og Fravær. I skoleplattform Oslo får du tilgang til informasjon og tjenester som er aktuelle for deg som har barn i Osloskolen.

Det er tre hovedtjenester for foresatte

1. Portalen
    1. Her kan skolen publisere meldinger til foresatte
  2. itslearning Mine fag
    1. Her får du tilgang til timeplan og fagene til dine barn. Læringsplattformen er et verktøy for undervisningsaktiviteter, og inneholder verktøy for planlegging, elevaktivitet, vurdering og oppfølging.
  3. Fravær
    1. Når du klikker på verktøyet "Fravær" kommer du til en fraværsoversikt for ditt/dine barn. Løsningen for fravær er levert av Fronter.

For mer informasjon se vedlegg om Skoleplattform Oslo.