Vel overstått foreldremøte!

Foreldremøte i skolens gymsal

Foreldremøtet ble gjennomført i 3 bolker. Først ute var rådgiver Petter Holman, som informerte foresatte til elevene på 10.trinn om innsøkning til videregående skole kommende skoleår. Foreldrene fikk bl.a. høre om de ulike studietilbudene innen videregående opplæring generelt, og om hvilke skoler som har tilrettelagte tilbud som egner seg for Voksentoppens elevgruppe. Rådgiver understreket dessuten viktigheten av å overholde søknadsfrist for innsøkning til videregående opplæring i Oslo. Like viktig er det også å passe på å ta i mot tilbud om studieplass skriftlig og innen fristen (i midten/slutten av mai).

I ukene framover mot jul, vil rådgiver og flere av 10.klassingene dra på besøk til flere av skolene. Det er viktig at elevene får tid til å vurdere ulike alternativer før søknadsfrist for innsøkning i februar 2019. Foresatte ble også oppfordret til å være aktive med å ta kontakt med rådgiverne ved aktuelle studiesteder og gjerne be om å få komme på besøk med sitt barn.

Klokken 18:00 (bolk 2) var det møte med foreldrene til elever på alle trinn i skolens gymsal. Ledelsen orienterte om nye ansatte, vikarordningen, tall og fakta vedrørende Voksentoppen inneværende skoleår, tverrfaglig samarbeid, permisjoner og fravær, sosial handlingsplan, skoletransport, hjemmesiden og FAU.

Siste bolk, fra kl 19:00 - 20:00, foregikk i de ulike klassegruppene med gjensidig informasjonsutveksling mellom foresatte og klassens lærere og miljøterapeuter/barne- og ungdomsarbeidere. Valg av FAU-representanter ble også gjennomført.

Til alle foresatte som stilte denne kvelden; takk for oppmøte, gode spørsmål og konstruktive innspill! Vi ser fram til et spennende samarbeid i 2018-2019!

Ansatte veed Voksentoppen